Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Zespół naukowy

Lider projektu:
mgr inż. Karol Miądlicki
Zadaniem kierownika projektu jest koordynowanie i nadzorowanie wszystkich zadań realizowanych w projekcie. Jest także odpowiedzialny za opracowanie, wykonanie i integrację systemów bezpieczeństwa oraz opracowanie ulepszonych algorytmów semi-autonomicznych, w szczególności pozycjonowania. Ponadto jego kolejnym zadaniem jest zweryfikowanie przygotowywanej dokumentacji elektrycznej, mechanicznej, programowej, raportów analizy ryzyka niezbędnych do osiągnięcia poziomu 8 TRL. Kolejnym kluczowym zadaniem kierownika projektu jest współtworzenie szczegółowego planu testów oraz nadzorowanie ich w docelowym miejscu testowania.
 
Skład zespołu badawczego:
Prof. dr hab. inż. Mirosław Pajor (Pracownik badawczo-dydaktyczny na stanowisku Profesora w ZUT w Szczecinie)
Profesor M. Pajor jest odpowiedzialny za weryfikację opracowywanej dokumentacji elektrycznej, mechanicznej, programowej, raportów analizy ryzyka oraz innych dokumentów niezbędnych do osiągnięcia poziomu 8 TRL. Ponadto współtworzy plan testów opracowywanego rozwiązania.  

dr inż. Marcin Jasiewicz (pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku adiunkta)
Zadaniem realizowanym przez M. Jasiewicza w projekcie jest zmodyfikowanie algorytmów oraz kodu systemów semi-autonomicznych, dostosowanie systemów przetwarzania i akwizycji danych z czujników i układów pomiarowych w celu archiwizacji danych diagnostycznych oraz przygotowywanie dokumentacji wyżej wymienionych systemów oraz ich montaż. Ponadto do zadań M. Jasiewicza należy nadzorowanie przeprojektowanych systemów w trakcie testów oraz wprowadzanie niezbędnych zmian pozwalających na ciągłe testowanie prototypu.  

dr inż.  Paweł Herbin (pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku adiunkta)
Zadaniem realizowanym przez P. Herbina jest przeprojektowanie, rozwinięcie systemów testowania i integracja systemu zdalnego sterowania, systemów szybkich wymian baterii i ładowania pod kątem integracji z systemem bezpieczeństwa oraz opracowywanie dokumentacji i schematów wyżej wymienionych systemów oraz ich montaż. Ponadto do zadań P. Herbina należy nadzorowanie przeprojektowanych systemów w trakcie testów oraz wprowadzanie niezbędnych zmian pozwalających na ciągłe testowanie prototypu.  

dr inż.  Agnieszka Terelak-Tymczyna (pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku adiunkta)
Głównym zadaniem realizowanym przez A. Terelak-Tymczyna jest przeprowadzenie własnej oceny ryzyka bazującej na prototypie wraz z uwzględnionymi zmianami konstrukcyjnymi oraz nadzór nad analizą ryzyka wykonywaną przez zewnętrzną firmę. Ponadto Pani Agnieszka jest odpowiedzialna za sprawdzenie zgodności opracowywanego rozwiązania z obowiązującymi normami oraz dyrektywami. Do obowiązków należy również nadzorowanie wprowadzenia niezbędnych zmian do prototypu wynikających z przeprowadzonych analiz ryzyka. Bierze udział w opracowywaniu ankiet, ich analizowaniu oraz nadzorowaniu urządzenia pod względem zapewnienia bezpieczeństwa.   

mgr inż.  Beata Niesterowicz (pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku asystenta)
Zadanie B. Niesterowicz polega na projektowaniu oraz analizie konstrukcji mechanicznej ulepszonego prototypu urządzenia. W ramach etapu projektowania bierze udział w optymalizacji kosztów konstrukcji mechanicznej. W zakresie obowiązków Pani Beaty jest opracowanie dokumentacji technicznej i montażowej konstrukcji mechanicznej ulepszonego prototypu. Odpowiedzialna jest także za nadzorowanie produkcji elementów mechanicznych urządzenia oraz ich montaż i ewentualne dopasowanie w gotowym prototypie. Uczestniczy w analizie wyników fazy testowania ze szczególnym uwzględnieniem uwag dotyczących bezpieczeństwa konstrukcji, eksploatacji oraz ergonomii testowanych prototypów. Ponadto czuwa nad nadzorem przeprojektowanych systemów w trakcie testów oraz wprowadza niezbędne zmiany pozwalające na ciągłe testowanie prototypu.  

mgr inż.  Piotr Miądlicki (doktorant, pracownik techniczny zatrudniony na stanowisku starszego technika)
Zadaniem realizowanym przez P. Miądlickiego jest modyfikacja i rozwinięcie układu rozpylania cieczy dezynfekującej, dostosowanie go do wymogów bezpieczeństwa oraz opracowywanie dokumentacji i schematów wykonawczych wyżej wymienionych systemów oraz ich montaż. Ponadto do zadań P. Miądlickiego należy nadzorowanie przeprojektowanych systemów w trakcie testów oraz wprowadzanie niezbędnych zmian i napraw pozwalających na ciągłe testowanie prototypu.  
mgr inż.  Izabela Irska (pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku asystenta)
Pani Izabela Irska jest odpowiedzialna za dobór odpowiednich materiałów które zostaną użyte do budowy ulepszonego drugiego prototypu. Dokonuje analizy materiałowej pod względem zabezpieczenia części urządzenia odpowiednimi powłokami oraz doboru materiałów uszczelniających zapewniających długą eksploatację i odporność na środki dezynfekujące. Współuczestni w procesie projektowania zarówno warstwy mechanicznej, elektrycznej, systemu rozpylania oraz interfejsu użytkownika. Ponadto jest odpowiedzialna za przygotowanie i weryfikację instrukcji obsługi oraz uczestniczy w szkoleniu osób testujących urządzenie, wyznaczonych przez jednostkę testującą.  

mgr inż.  Marcin Gołaszewski (doktorant)
Zadaniem Pana M. Gołaszewskiego jest ulepszenie algorytmów semi-autonomicznych o rozwiązania bazujące na deep-learningu pozwalające na zwiększenie skuteczności wykrywania sylwetek ludzkich, klamek, wyłączników światła i ogólnego poziomu autonomiczności i niezawodności prototypu. Jest odpowiedzialny za ich implementację oraz przygotowywanie dokumentacji. Opracowuje systemu zbierania danych diagnostycznych, obsługi podstawowych błędów oraz analizuje dane zarejestrowane podczas testów. Jest odpowiedzialny za opracowanie interfejsu użytkownika wraz z dokumentacją oraz współtworzy instrukcję obsługi prototypu.  

dr n. med. Natalia Serwin (pracownik badawczo-dydaktyczny na stanowisku adiunkta w Zakładzie Medycyny Laboratoryjne PUM w Szczecinie)
Zadaniem Pani N. Serwin jest konsultacja na etapie projektowania ulepszonego prototypu robota dezynfekującego pod względem ulepszonego dostosowania go do obiektów szpitalnych oraz opracowywania interfejsu użytkownika oraz opracowywanie części instrukcji obsługi. Jest również odpowiedzialna za nadzorowanie całego procesu testowania, a w szczególności opracowanie ankiet, przeprowadzenie rozmów z osobami po stronie jednostki testującej oraz analizę i podsumowanie wyników przeprowadzonych ankiet i testów.